Ajankohtaista
Laatutyö Turun AKK:ssa – sinun parhaaksesi!
Turun AKK:n laatutyössä tärkeintä on toimintamme jatkuva parantaminen ja luvatun laatutason ylläpitäminen. Lupauksen pitävyys tarkistetaan vuosittain sekä ulkoisen auditoijan toimesta että lukuisilla omilla sisäisillä auditoinneilla. Tärkeimpinä tuloksina pidämme kuitenkin opiskelija- ja työelämäpalautteista tulleita arvioita onnistumista ja parantamisen kohteista.
Pyrimme laatutyössämme siihen, että henkilöstö ja opiskelijat ovat sitoutuneita omaan työhönsä ja opiskeluunsa. Opiskelijan keinoja vaikuttaa laadukkaaseen opiskeluaikaan ovat mm. palautteet, kyselyt sekä toimiminen opiskelijakunnassa. Tavoitteenamme kaikessa on toimia avoimesti ja luoda välitön toiminta- ja keskusteluilmapiiri.
Erityisen arvokkaana pidämme sinulta tullutta välitöntä palautetta. Sen voit antaa, vaikka heti kenelle tahansa meille AKK:n henkilökunnasta. Tuleeko sinulle heti jotain mieleen? Kerro siitä meille! Palautteesi voi olla meille kaikille se yksi puuttuva laatupalanen.
Opiskelijapalautteet ja niiden käsittely
Kysymme palautteita opiskelijoilta, joiden tavoitteena on suorittaa ammatillinen perustutkinto, ammattitutkinto tai erikoisammattitutkinto tai näiden tutkintojen osa tai osia. Näiden lisäksi selvitämme onnistumista erilaisilla lyhytkoulutus-palautteilla.
Opiskelijat vastaavat kyselyyn kaksi kertaa opintojensa aikana: aloitusvaiheessa, kun henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma (HOKS) on ensimmäisen kerran hyväksytty, ja toisen kerran päättövaiheessa, kun opiskelija on osoittanut HOKS:issa tavoitteena olevan tutkinnon taikka tutkinnon osan tai osien suorittamiseksi tarvittavan osaamisen.
Seuraamme saatuja palautteita säännöllisesti. Palautteet käydään läpi koulutusalakohtaisesti ja epäonnistumisiin tartutaan välittömästi.
Palautteiden tulokset ovat julkisia, joten sinäkin voit seurata sekä Turun AKK:n että kaikkien muidenkin kouluttajatahojen saamia opiskelijapalautteita Opetushallinnon tilastopalvelu Vipusessa.