Blogi

Kirjoita postikorttiin – eiku chattiin!

Taru Lehtonen 28.6.2017

Avasimme uudistetut www-sivumme touko-kesäkuun vaihteessa. Tekijä vaihtui pieneen ja ketterään turkulaiseen toimijaan, jonka kanssa yhteistyö on ollut mutkatonta ja luontevaa. He ymmärsivät yskämme ja myös sen, ettei käytössämme olevaan koulutustietokantaan ole valmista ratkaisua, vaan se piti yhteistuumin rakentaa.

www-sivujemme rakenne ei juurikaan muuttunut, pyrimme edelleen yksinkertaisuuteen ja selkeyteen. Uutta on mm. responsiivisuus eli sivujen näkyvyys vaihtuu ruudusta toiseen sopivaksi, katsotpa sivuja mobiilinäytöltä tai pöytäkoneelta. Lisäksi ajankohtaiset asiat päivittyvät etusivun alaosaan sosiaalisen median kanavistamme.

Eniten jännitti meille kokonaan uudenlaisen välineen eli chatin käyttöönotto. Koska allekirjoittanut yhdessä kollegan kanssa istuu/seisoo työpöydän ääressä päivät pitkät, päätimme ottaa chatin haltuumme ensin. Halusimme nähdä, miten asiakkaat kyseiseen palvelutapaan suhtautuvat, millaisia kysymyksiä he esittävät, millaisella syklillä ja niin edelleen. Olemme huomanneet, että chat on asiakkaille luonnollinen tapa kontaktoida. Voit olla anonyymi tai jättää yhteystietosi niin halutessasi. Tiettävästi ainakin kaksi, nimenomaan chatin kautta tullutta tiedustelua on johtanut tutkintoon valmistavan koulutuksen aloittamiseen. Hurraa ja iso hymiö :-)!

Olen ollut iloinen osallistuttuani pitkästä aikaa suoraan asiakaspalveluun ja saadessani kontaktin asiakkaaseen minulle luontevalla tavalla eli kirjoittamalla. Vastaamalla kysymyksiin, jotka toisinaan asiakkaiden eri tasoisesta suomen kielen osaamisesta riippuen ovat vaatineet hieman enemmän jumppaamista. Olemme saaneet välitettyä asiakkaille tietoa ja tarvittaessa ohjanneet heidät oikean tahon puoleen lisätietoja varten. Kuukauden aikana olen myös itse oppinut todella paljon uusia asioita – siitäkin huolimatta, että toisen asteen koulutusmaailma sen kaikkine kiemuroineen on tullut tutuksi reilun 11 vuoden aikana.

Nyt käsillä on lomakausi, joka hiljentää oppilaitoksemme ja sitä myöten myös online-chattimme. Heinäkuussa vuoron perään päivystävät ammattitaitoiset koulutusassistenttimme palvelevat teitä parhaan tietonsa mukaan. Kaikki meille lähettämänne viestit jäävät talteen. Mahdollisiin avoimiin kysymyksiin vastaa ko. alan opettaja lomalta palattuaan.

Rakennamme uusia sivuja yhteistyökumppanimme kanssa jatkuvan kehittämisen periaatteella. Toivelistalla on jo nyt runsaasti asioita, joita työstetään edelleen syksyllä. Toivomme luonnollisesti ideoita myös teiltä, hyvät asiakkaamme. Se, että löydätte sivuiltamme helposti kaiken oleellisen, on meille ensiarvoisen tärkeä asia.

Hyvää ja rentouttavaa kesälomakautta kaikille!

Kirjoittanut Taru Lehtonen

Taru Lehtonen

Olen Turun AKK:n markkinointiasiantuntija. Olen onnellisimmillani, kun saan multitaskata ja loihtia visuaalisia ilmeitä sekä kirjoittaa. Vapaa-ajalla minut löytää varmimmin lenkiltä koirani kanssa. Ulkoilun lisäksi harrastan monipuolisesti liikuntaa, käsitöitä sekä musiikin ja kirjojen kuuntelua.

Saatat olla kiinnostunut myös näistä

  • Metallialan opiskelijoita

    15.6.2023 Opiskelijatarinat

    Moni valitsee metallialan

    Naiset hitsaushaalareissa ei ole harvinainen näky Turun AKK:n käytävillä. Sari työskenteli 14 vuotta laitoshuoltajana terveydenhoidon kohteissa ja halusi tehdä jotain muuta. Tutusta ja turvallisesta työstä lähteminen oli iso askel, mutta Sari kertoo ajatelleensa, että mikäli ei pärjää, aina voi palata. Hitsaus on kuitenkin vienyt Sarin mennessään, eikä hän usko enää palaavansa vanhaan työhönsä. Sari viihtyy […]

  • 2.7.2021 Blogi

    Asiakaslähtöisyys on toiminnan lähtökohta

    Turun AKK:n toiminnan johtoajatuksena on tuottaa sellaista koulutusta, jonka avulla hankittu osaaminen työllistää ja auttaa talousalueen elinkeinoelämää pysymään kehityksessä ja kilpailussa mukana. Opiskelija- ja työelämäasiakkaat ovat meillä keskiössä. Ammatillinen koulutus on aina ollut työelämäläheistä, mutta uudet toimintamallit korostavat yhä enemmän tiivistä yhteistyötä kaikkien osapuolten kesken. Opiskelijan, oppilaitoksen, sidosryhmän (mm. TE-Palvelut ja yrittäjäjärjestöt) ja työelämän saumaton […]

  • Täydet viisi tähteä laatutyöstä.

    23.5.2022 Ajankohtaista

    Laatutyö Turun AKK:ssa – sinun parhaaksesi!

    Turun AKK:n laatutyössä tärkeintä on toimintamme jatkuva parantaminen ja luvatun laatutason ylläpitäminen. Lupauksen pitävyys tarkistetaan vuosittain sekä ulkoisen auditoijan toimesta että lukuisilla omilla sisäisillä auditoinneilla. Tärkeimpinä tuloksina pidämme kuitenkin opiskelija- ja työelämäpalautteista tulleita arvioita onnistumista ja parantamisen kohteista. Pyrimme laatutyössämme siihen, että henkilöstö ja opiskelijat ovat sitoutuneita omaan työhönsä ja opiskeluunsa. Opiskelijan keinoja vaikuttaa laadukkaaseen […]

  • Huoneistoremontoija-opiskelija

    7.4.2022 Opiskelijatarinat

    Lennolta remppahommiin

    25 vuotta lentoemäntänä ulkomailla, nyt huoneistoremontoija-koulutuksessa Turun AKK:ssa. Leena, 52, kertoo kärsivänsä kaamosmasennuksesta, sillä on nyt ensi kertaa vuosiin koko talven Suomessa – ”kiitos” pitkän lomautuksen. Leena ei jäänyt lepäämään laakereilleen, vaan aloitti heti huoneistoremontoija-koulutuksen. Leena on asunut useassa maassa ja tehnyt jonkin verran remppaprojekteja omissa asunnoissaan sekä tilannut niitä asiakkaana paikallisilta yrityksiltä. ”Usein työmiesten […]

  • Opiskelija, joka käyttää opinnoissaan vr-laseja.

    3.4.2024 Digitaalisuus

    Digipedagogiikka muokkaa työelämän vaatimuksia

    Digipedagoginen osaaminen on keskeinen tekijä ammatillisessa koulutuksessa, kun tavoitteena on valmistaa opiskelijoita työelämän vaatimuksiin. Organisaation on huomioitava eri sidosryhmien tarpeet ja kehitettävä digipedagogista osaamista monipuolisesti, jotta pysytään jatkuvasti kehittyvän digitalisaation matkassa mukana. On hyvä muistaa, että digipedagogiikka ei ole vain opiskelijoiden tai opettajien asia, vaan se vaikuttaa myös suoraan työelämään. Työntekijöiden digipedagoginen osaaminen parantaa organisaatioiden […]

  • Stanleyn kuva

    23.11.2022 Opiskelijatarinat

    Boost career opportunities

    Stanley used to study cleaning and property services in Turun AKK in 2016. He was working for N-Clean as a supervisor and did his studies in an apprenticeship training. Due to education and with official degree Stanley got a better position and he is now working as a Service Manager in N-Clean’s customer department. He […]

Selaa kaikkia

Siirry takaisin sivun alkuun