Yritystarinat
Digiloo, digiley…
Olen aloittelemassa digi-opettajan erikoistumisopintoja Hämeen ammattikorkeakoulussa. Koulutus on alkanut jo etätehtävillä ja ensimmäinen lähipäivä Hämeenlinnassa järjestetään kuluvalla viikolla. Meno-paluuliputkin olen jo ostanut Turku-Hämeenlinna-välille; tai ainakin osittain ostanut tai jotain.
Kävi nimittäin niin, että kävin hankkimassa äppikaupasta puhelimeeni VR-äpin. Naputtelin sieltä sitten liput itselleni ja maksoin luottokorttisovelluksella. Liput sovellus lupasi lähettää sähköpostiini. No, lähettihän se sovellus lipun, mutta vain menolipun. Luottokorttisovellus oli kuitenkin laskuttanut sekä meno- että paluuliput. Tässä tilanteessa piti sitten luopua hetkeksi äppimaailmasta ja ottaa VeeÄrrään yhteyttä soittamalla. Tätä juttua kirjoittaessani odottelen vielä VR:n selvitystä asiasta.
Tällainen digimaailman toimivuus tai toimimattomuus on varmasti tuttua meille jokaiselle. Digi helpottaa ja nopeuttaa niin montaa asiaa, mutta toisaalta sovellusten käyttö syö joskus tuhottomasti aikaa, vaivaa ja hermoja.
Tällä viikolla on diggailtu koko oppilaitoksemme ja itse asiassa kaikkien turkulaisten ammatillisten oppilaitosten voimin. Olemme yrittäneet järjestää digiviikolle enemmänkin hyödyllistä ja mukavaa, kuin ärsyttävää ja luotaantyöntävää ohjelmaa. Toivottavasti viikosta on jotakin iloa meille kaikille!